Hei, alle sammen!
Det er blitt så stille her på forumet på norsk! Finnes det ingen som vil skrive noe mer? Eller er dere alle så meget opptatt med forberedelsen til jul? Har dere kjøpt allerede juletreet? Har dere funnet alle gaver for barna, søsken, foreldrene, svigerforeldrene, besteforeldrene, tantene og onkelene?
Hos meg blir jul en liten anledning. Barna skal komme hjem, bestemoren skal besøke oss. Med hensikt finnes det bare få og små gaver til jul, for vi vil ikke delta i konsumrusen som alltid kommer over folk i Tyskland til jul. Vi er glad for at vi kan ha noen feriedager og møte familien, fortelle hverandre hva som har skjedd, hva vi har opplevd i løpet av de siste måneder. Store julegaver er ikke nødvendig hos oss, siden de fleste har alt som de egentlig trenger.
Været tilpasser seg juletiden i øyeblikket: Ute faller tykke snøflokker fra en grå himmel, og jorden blir hvit etterhvert. Men det er ikke nok for å gå på ski.
Jeg ønsker alle som har lest mine innlegg, velsignet jul og godt nyttår!
La oss fortsette å skrive her i forumet på norsk! La oss godkjenne at noen har andre meninger, og møte hverandre med respekt i 2006!
Hilsen! Lavskriken