Velsignet Jul og Godt Nyttår!

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Velsignet Jul og Godt Nyttår!

Beitragvon Lavskriken » Sa, 17. Dez 2005, 17:07

Hei, alle sammen!

Det er blitt så stille her på forumet på norsk! Finnes det ingen som vil skrive noe mer? Eller er dere alle så meget opptatt med forberedelsen til jul? Har dere kjøpt allerede juletreet? Har dere funnet alle gaver for barna, søsken, foreldrene, svigerforeldrene, besteforeldrene, tantene og onkelene?

Hos meg blir jul en liten anledning. Barna skal komme hjem, bestemoren skal besøke oss. Med hensikt finnes det bare få og små gaver til jul, for vi vil ikke delta i konsumrusen som alltid kommer over folk i Tyskland til jul. Vi er glad for at vi kan ha noen feriedager og møte familien, fortelle hverandre hva som har skjedd, hva vi har opplevd i løpet av de siste måneder. Store julegaver er ikke nødvendig hos oss, siden de fleste har alt som de egentlig trenger.

Været tilpasser seg juletiden i øyeblikket: Ute faller tykke snøflokker fra en grå himmel, og jorden blir hvit etterhvert. Men det er ikke nok for å gå på ski.

Jeg ønsker alle som har lest mine innlegg, velsignet jul og godt nyttår!
La oss fortsette å skrive her i forumet på norsk! La oss godkjenne at noen har andre meninger, og møte hverandre med respekt i 2006!

Hilsen! Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Velsignet Jul og Godt Nyttår!

Beitragvon hobbitmädchen » Sa, 17. Dez 2005, 17:36

hei!

ja, det er blitt litt stille her!
men det er også ganske stressa her for min del. universitetet vil ha mye oppmerksomhet, har nesten ikke fått laget eller kjøpt noen julegaver ennå :wink:

Lavskriken hat geschrieben:Jeg ønsker alle som har lest mine innlegg, velsignet jul og godt nyttår!
La oss fortsette å skrive her i forumet på norsk! La oss godkjenne at noen har andre meninger, og møte hverandre med respekt i 2006!

takk i like måte!
og tusen takk for de fine ordene!

hilsen
den hobbitjenta :x-mas:

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon bgh » Sa, 17. Dez 2005, 17:43

Hei Lavskriken,
Jeg gleder meg om bidraget din :-)!
"Har dere kjøpt allerede juletreet?" - Nei, juletreet er kunstig (beklager ;-)).
"Har dere funnet alle gaver...?" Hmm, ..."små gaver til jul, for vi vil ikke delta i konsumrusen" --> Dito :D!
Jeg ønsker deg også god jul og godt nyttår!
Hilsen, bgh
bgh
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Frøken Ur » So, 18. Dez 2005, 0:31

Heisann!

Her fins det ingen julefeiring dette året, vi er midt i forberedelsene for flyttingen. Men uansett, tid for å kjøpe gaver til hverandre eksisterer hele året, da må det ikke akkurat være på juletiden synes jeg da. :D

Ha det riktig bra alle sammen!
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon camillchen » Mo, 19. Dez 2005, 13:51

Her i Trondheim har vinteren hittil vært usedvanelig mørk og grå, men endelig kom julesnøen - og dermed også julestemninga. Julegavene er i boks, juletreet trenger jeg heldigvis ikke bekymre meg for - det er ikke min oppgave :wink:

Jeg feirer jul på tradisjonelt norsk vis - med ribbe, akevitt og multekrem - sammen med foreldre og søsken på Østlandet. Krysser bare fingrene for at flygelederne er "friske" den 22. desember slik at jeg kommer meg sørover...

Ha en riktig god jul og et sprudlende nytt år! :lol:

- Camillchen
camillchen
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Lavskriken » Do, 22. Dez 2005, 19:09

Hei, alle sammen!

Vi har idag satt opp juletreet i stua. Hyff, for et arbeide! I begynnelsen var stammen litt for tykk, slik at den ikke passet inn i stolpen. Så måtte vi fjerne en del av barken. Så ville vi faste stolpen. Vi fikk mange stikk av grantrenåler, og vi jobbet mye, men skruene lot seg ikke skrue fast. Det fantes enda gammel kvae på skrugjengene. Vi prøvde å rense dem. Så tok jeg en hammer og banket stolpen fast. Men da vi ville opprette juletreet, så sto den skjev! Det så ikke skikkelig ut. Altså ville vi fjerne stolpen igjen. Men nå satt den aldeles fast. Den lot seg absolutt ikke fjerne igjen. Hva skal man da gjøre? - Vi tok 3 små kiler av tre, som vi hadde ute i hagehuset. De kilene fastet vi under stolpen. Og nå står juletreet endelig. Det rekker seg opp, men det står på en skjev stolpe. Den finnes i en liten bøtte, hvor man kan tømme vann i, slik at treet drikker litt av det og holder nålene litt lengre. Oh! Så godt som det lukter i stuen nå!

Gledelig Jul til alle! Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Pilze-Börnie » Mo, 02. Jan 2006, 0:31

Hei og et velsignet godt nytt år til alle aktive og passive deltagere av det forumet vårt på norsk.
Selvom det sikkert har vært litt stille her i det siste så er jeg helt overbevist at forumet kommer seg igjen. Pasienten puster ennå :wink:

Og sålenge det finnes deltakere som den...

Lavskriken hat folgendes geschrieben:
Jeg ønsker alle som har lest mine innlegg, velsignet jul og godt nyttår!

...er jeg ikke rett for at vi også i framtida skal få et flott og spennende forum og derfor sier jeg i dag takk til dere alle som var med i "dugnadsarbeid" for dette forumet, for all dette dere diskuterte og skrev om og for all dette som var pent og lærerikt her på forumet i det året som gikk og så sier jeg velkommen tilbake til nye glimrende og spennende emner vi trygt kan vente på her på våre nettsidene i det nye året 2006.

hilsen
Pilze-Børnie
Pilze-Börnie
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Zurück zu Forum på norsk