Linda hat geschrieben:du tydeligvis også siden du ikke fant et bedre svar enn en spydig kommentar
Linda hat geschrieben:Ingo
Jeg skrev : nei jeg kjenner helst folk som, hvordan skal jeg si det, legger vekt på litt annen uttale av Oslo enn Oschlo.
Det stod ikke, jeg velger venner etter hvordan de uttaler Oslo på, kun at de jeg KJENNER uttaler det som oslo og ikke Oschlo. Resten var fri fantasi og tolkning fra din side.
Linda hat geschrieben:Ingo jeg kan norsk, det er morsmålet mitt faktisk.
Linda hat geschrieben:Kjeder du deg?
Harald96 hat geschrieben:
Det er et faktum at folk som bor i de vestlige deler av Oslo har (gjennomsnittlig) hoyere utdannelse enn dem som bor i de oestlige deler. Dette kan man jo like eller ikke like, men det har selvfoelgelig ikke noe med hverken Apartheid eller intelligens aa gjoere.
Mvh
Linda hat geschrieben:Ingo du kommer med påstander som du vel neppe kan bevise, men mine påstander er da feil?
jeg vet at i allefall visse nåvel, mer snobbete folk på Østlandet/ Oslo området snakker "pent" og sier da ikke Oschlo.
Og den kategorien mennesker, er nok høyere utdannet.
Hvor mange som sier hva og hva slags utdannelse de har, burde man kanskje forsket på. Min erfaring er virkelig at folk som har høyere utdannelse ikke sier Oschlo.
Men ingenr egel uten unntak.
Ingo M hat geschrieben:Harald96 hat geschrieben:Det er et faktum at folk som bor i de vestlige deler av Oslo har (gjennomsnittlig) hoyere utdannelse enn dem som bor i de oestlige deler. Dette kan man jo like eller ikke like, men det har selvfoelgelig ikke noe med hverken Apartheid eller intelligens aa gjoere.Mvh
Det er nok noe i det, men det er et langt steg ifra dette til å snu det hele og si at de som sier Oslo med "s" har høyere utdannelse enn de som sier Oslo med "sj".
Gruppen mellom 25 og 50 har du nemlig utelatt, og også der er det overveldende majoritet av dem som uttaler Oslo med "sj".
Just for the record: Jeg sier ikke at det ene er riktig og det andre ikke. Jeg tror bare ikke på at det skal legges for mye i det.
Linda hat geschrieben:
...jaggu forstår jeg bo bil turistene som lasser opp bilen med mat før de tar turen til Norge...
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 3 Gäste