http://www.nrk.no/nyheter/sideblikk/5166128.html

Lavskriken hat geschrieben:Man skulle da likeså godt ha en begrensning i høy alder, f. eks. at man krever en leges attest når sjåføren har nådd 70 år og at man begrenser tillatelsen med 80 år. Gamle mennesker ser sedvanligvis mindre, hører mindre og reagerer saktere enn unge. Trafikken har stadig økt og er blitt fortere. Derfor skulle man ha en begrensning.
Lavskriken
Lavskriken hat geschrieben: Du skrev noe om grammatiske feil. Hvilken feil har jeg skrevet på denne tråden? Du må skjønne: Jeg har aldri lært norsk på skolen, men jeg har lært det mens jeg jobbet blant norske folk. Jeg har lest mye i aviser, bøker, sett mye på fjernsynet og fikk da etterhvert mine kunnskaper.
haraldnord hat geschrieben:En av de vanligste feilene er aa taa feil av "aa" og "og"! Akkurat DEN feilen finner jeg ganske avsloerende!! Men den forekommer ogsaa blandt journalister i de stoerste avisene!! Nesten hver dag!!!
Grønn Demon hat geschrieben:haraldnord hat geschrieben:Spesielt Dagbladets artikler har helt grusom rettskriving...
haraldnord hat geschrieben:)
"Lamme laar" (=lahme Schenkel) statt Lammfleisch oder so etwas usw. usw.
=
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 3 Gäste