Hei, alle sammen!
Godt Nyttår ønsker jeg til alle som deltar i forumet på norsk!
Året 2005 er avsluttet, året 2006 har begynt nå. Nyttårsdagen, synes jeg, er en dårlig dag. Etter fyrverkeriet og noen glass musserende vin til mittnatt ble klokka 3, da man endelig har lagt seg. Så ble klokka 10, da man endelig sto opp igjen. Og nå mangler det noen timer idag! Det blir verre enn til denne dagen med tidsforkortelsen i mars, da sommertiden skal bli innført. Til denne dagen mangler det bare en time, til nyttårsdagen er det flere! Man skulle altså kanskje ha en nyttårsdag med 27 timer, da var det sannsynligvis bedre.
Noe annet som er dårlig ved nyttårsdagen er, at man blir tvunget å tygge gammelt brød som ble bakt ifjor, å spise mugnet ost fra det forhendværende året, å drikke kaffe som ble lagt av vann som ble tappet i det siste året. Ikke noe fersk mat til nyttårsdagen! De fleste får ingen avis til nyttårsdagen. Vi er da heldigere i år: Hos oss finnes det en søndagsavis, men der kan man bare lese nyheter som ble trykket ifjor. Ja, nyttårsdagen er en dårlig dag! Ikke å glemme de andre nyheter til nyttårsdagen: Det finnes ingen nyttårsdag uten at noe blir dyrere: høyere skatter, høyere priser, mer innskrenkning i helsevesenet, osv.
Men dette alt skal ikke spille noen stor rolle. Vi fortsetter å leve allikevel! La oss bare tenke på de fine sider av livet som snart skal komme: Det blir lysere igjen! Snart skal vi oppleve karneval! Litt seinere følger påsken. Hvor mange påskeegg skal jeg finne i år? Og hvor skal vi tilbringe feriene om sommeren? Vi skal planlegge dette nå.
Jeg ønsker dere alle sammen Godt Nyttår! La oss fortsette å kommunisere her på forumet!
Lavskriken