Kontroller doskålen, før du setter deg!

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Kontroller doskålen, før du setter deg!

Beitragvon Lavskriken » Do, 02. Mär 2006, 23:34

I Trøndelag kan det bli farlig å sette seg på doen uten å kontrollere skålen først! En artikkel om dette fant jeg i Trønder-Avisen. Bare les mer her:
http://www.t-a.no/

Altså: Alltid kontroller doskålen før du setter deg!

Hilsen! Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Kontroller doskålen, før du setter deg!

Beitragvon Harald96 » Sa, 04. Mär 2006, 9:04

Det loenner seg ihvertfall aa slaa paa lyset!

Mink i badevaerelset har jeg aldri hoert om foer, men her i Thailand kan man oppleve at slanger og gekko'er kommer opp gjennom toalettet (etter det jeg har hoert).

Den eneste opplevelsen jeg har hatt med slamger her er en som klarte aa komme seg inn i et bur i haven der vi hadde den beo-staer! Fuglen overlevde. Antagelig var slangen mest interessert i maten til fuglen, som bl.a. besto av haardkokte egg! (Slangen endte antagelig sitt liv i suppegryten til en av naboene)

Ellers ble min far bitt av huggorm i Norge for noen aar siden. Det var saavidt han overlevde!

Beste hilsener fra Harald =
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Lavskriken » Sa, 04. Mär 2006, 22:49

Hei, Harald!

Jeg tror det er ikke koselig å møte enhver dyr på toaletten, hverken en mink eller en slange eller en gekko. Jeg har aldri opplevd noe sånt. I avisen har jeg lest, at rotter av og til finner veien inn i hus på denne måten. Det hevdes at kanalisasjonen i tyske byer er full av rotter. Det skal leve likså mange rotter i Tyskland som mennesker. Iallefall er det alltid best å kontrollere doskålen, før man setter seg.

Den siste hoggormen har jeg sett i Norge. Dengang gikk vi i naturen og letet etter moltebær. Min sønn ville plukke en bær og oppdaget at en hoggorm lå ved siden av. Men dengang var det så kaldt, at slangen ikke rørte seg. Flere slanger har vi sett i Frankrike i Bretagne ved kysten, da vi gikk en vandretur. Og dessuten i Italia i Toscana, da vi gikk en tur i skogen.

Hjertelig Hilsen! Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Harald96 » So, 05. Mär 2006, 9:43

"Jeg ga min kone en mink-kaape til jul, og etter det har hun ikke snakket til meg."

"Haeh?"

"Vel, det var en del av avtalen!"

Mvh
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk