von tai-san » Mo, 20. Okt 2008, 12:32
(Ditt navn)
(Adresse)
(Postnummer og -sted)
(sted), (dato)
(Firma)
Ved (Personalansvarlig)
(Adresse)
(Postnummer og -sted)
Oppsigelse av arbeidsforhold
Jeg, (Ditt navn) født (fødselsdato), sier med dette opp min stilling som (stillingsbeskrivelse) i (firma).
Med vennlig hilsen
(Ditt navn)
Smertefritt Ingen stor heksekunst, med andre ord. Ifølge eksperten er det ingen grunn til å klø seg i hodet over formuleringer i oppsigelsesbrevet. Det eneste du må ha med er at du sier opp stillingen din.
I tillegg er det to ting du godt kan inkludere, men det er ikke nødvendig.
Ny jobb Ønsker du å fortelle at du har fått ny jobb, eventuelt hvor og når du skal starte i den nye jobben, kan du flette det inn.
For eksempel: Jeg har fått jobb som (stilling) i (firma), og kommer til å tiltre denne stillingen (dato).
Sluttdato Når du skal slutte, er et annet tema som nok vil komme opp. - Ønsker du å slutte tidligere enn avtalt oppsigelsesperiode, kan du inkludere en setning om at du ønsker å fratre stillingen tidligere, sier Tangen.
For eksempel: I henhold til kontrakten har jeg en oppsigelsestid på tre måneder, men om det er mulig, kunne jeg tenke meg å avslutte før (dato).
Eventuelt kan du legge til en setning om at du ønsker å jobbe ut oppsigelsesperioden din.
For eksempel: Jeg ønsker å fratre min stilling etter endt oppsigelsesperiode, (dato).
Formelt brev
Slutt med stil
Mal for oppsigelsesbrevet
11 råd når du sier opp
Selv om dere har en uformell tone på arbeidsplassen, skader det ikke å være formell på de viktige tingene. For eksempel i arbeidskontrakten - eller som her: I et oppsigelsesbrev.
Det viktigste er uansett at du får med hvem du er, dato, at du slutter - og eventuelt sluttdato.
ich hoff mal das hilft weiter!
TS
Fur Gott, Kønig und Vaterland!