En stor smell

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

En stor smell

Beitragvon Lavskriken » Mi, 20. Sep 2006, 19:26

Det skjedde en stor smell igår i Thailand.
Jeg håper at vi kan holde kontakten med Harald96 allikevel!

Hilsen!

Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: En stor smell

Beitragvon hobbitmädchen » Mi, 20. Sep 2006, 19:35

sant det - han bor jo i bangkok!

vi får håpe at vi hører noe fra ham snart da!

den hobbitjenta

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon oter » Mi, 20. Sep 2006, 19:40

Slapp av, det er helt rolig i Bangkok!
Bild
oter
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Harald96 » Do, 21. Sep 2006, 6:28

oter hat geschrieben:Slapp av, det er helt rolig i Bangkok!

Ja, jeg har ikke sett en eneste panservogn eller soldat, langt mindre en general!

Militaerkupp er jo ikke noe nytt i Thailand. Den avsatte statsministeren (Dr. Thaksin Shinawatra) var meget upopulaer, ihvertfall blandt by-befolkningen, og jeg har ikke hoert en eneste thai som beklager kuppet. Han var Thailands rikeste mann og proevde aa gjoere seg selv og sin familie ennu rikere ved aa misbruke sin stilling (hevdes det, ihvertfall).

Typisk var maaten jeg ble informert om kuppet paa: Jeg satt sammen med noen bekjente i en sveitsisk restaurant i Bangkok sent tirsdag kveld, og hverken vi eller de thailandske servitoerene visste noenting om noe kupp. Plutselig ringte telefonen. Det var faren til innehaveren som ringte fra SVEITS og fortalte at det hadde skjedd et kupp!!

Da ble jo TV'en slaatt paa ganske raskt, men paa alle thailandske kanaler var det kun en tekstmelding og bilder av kongefamilien. Via satelitt kunne vi imidlertid se BBC, CNN osv.

De fleste her forventet at det ville skje et kupp. En pensjonert sveitsisk lektor som gir privatundervisning i tysk bl.a. til noen barn som tilhoerer kongefamilien, sa til meg paa fredag at det ville skje et kupp innen 3 dager. Vel, han bommet kun med en dag! :shock:

Mvh
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk